U svrhu povećanja razine sigurnosti u prometu i sprječavanja činjenja najtežih prometnih prekršaja a sa svrhom suzbijanja prekršaja koji dovode do prometnih nesreća sa smrtno stradalim osobama te sveukupnog smanjenja broja prometnih nesreća i sankcioniranja prekršaja vozača koji ne poštuju prometne propise te radi podizanja ukupne razine sigurnosti cestovnog prometa, PP Sv. 1. Zelina će na svom postajnom području provesti sljedeće akcije:
20 do 23 listopada 2023 god. Pojačan nadzor vozila i vozača u dane vikenda.
- listopada 2023 god. Nadzor korištenja sigurnosnog pojasa” 23 listopada 2023 god. Nadzor mopedista, motociklista i biciklista
U navedenom vremenskom razdoblju policijski službenici PP Sv. I. Zelina će dodatnim angažmanom u ljudstvu i opremi i osobnim zalaganjem pojačat prisutnost na terenu, i vršiti pojačani nadzor brzine kretanja vozila. U nadzoru prometa alkotestirat ce se svi zaustavljeni vozači te će se sankcionirati svi prekršaji, kao bitnih elemenata sigurnosti prometa koji direktno utječu na posljedice prometnih nesreća.
Sukladno dosadašnjim pokazateljima o prometnim nesrećama mopedista i motociklista postoji još puno prostora za poboljšanje sigurnosti ove skupine u prometu, pa zbog nadolazećih nepovoljnijih vremenskih uvjeta, ovom prilikom iznova apeliramo na mopediste i motocikliste da se: kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom kategorijom, vozilima koja su registrirana odnosno vozilima koja imaju važeću prometnu dozvolu i tijekom vožnje da obavezno koriste zaštitnu kacigu, ali i drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna posebice prilikom sudjelovanja u prometnim nesrećama kada ublažava njihove posljedice. Tu u prvom redu mislimo na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i dr.
Koristimo prigodu te posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede, odnosno apeliramo na roditelje da, prije same kupnje mopeda i motocikla, poduzmu sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi isti bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu.
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom.
ne nose zaštitne kacige,
‣ kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila. precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju
opasnosti u prometu, > obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz
suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
upravljaju prije stjecanja prava, uklanjaju blokade na mopedima
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
oduzimaju im prednost prolaska,
‣ prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala, prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja
obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako
velika ubrzanja
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
prije vožnje očistiti vizir, staviti ⚫ uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu čizme i rukavice).
zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti , (jakna, hlače, štitnici,
zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, življih boja, odnosno s reflektirajućim
detaljima,
⚫ provjeriti tlak u gumama,
upaliti dnevno ili kratko svjetlo, ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga.
poštivati dopuštena ograničenja brzine.
prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste). prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga.
izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl.. posebice u zavojima, ⚫ prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte ( jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1
metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera ), ne voziti slalom između vozila,
kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla. ⚫ predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika).
⚫ poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu,